Uppgraderingspaket till broder, prisvärt?

Permalänk
Medlem

Uppgraderingspaket till broder, prisvärt?

Hej. tittar runt efter en välbehövlig uppgradering till brodern min, han håller på att läsa till läkare och har det ganska snålt med penigom, så då har mamma våran och jag tänkt vi skall köpa ihop oss en uppgradering till en nyare dator, då hans hobby är Dator och tv spel, så han kan vara med och köra nyare spel, som det är nu kan han inte spela tex elden ring (vilket han gärna vill, både han och jag, nu när dlc:n kommer).

Men han behöver ingen mega dator från hlvetet, han spelar på 1080p och 27", hade tänkt behålla hans gamla Gtx 1080 då det fungerar hyfsat i den klassen (kommer få mitt 3080 när jag känner för att uppgradera). får även en ny thermalright Peerless Assassin 120, jag har liggandes till nya datorn.
vad han har i dag är en intel core i5-2500k 3,3gh ,8gb ram och nåt msi moderkort, så mer eller mindre vad som helst från dom senaste 5 åren är en stooor uppgradering.

Har tittat runt lite och såg denna på Komplett: https://www.komplett.se/product/1222287/datorutrustning/paket...

tänkte mest kolla om det är någon som haft koll på uppgraderingspaket o dyl, tycker priset låter helt ok själv, och tycker det är allt han behöver för tillfället. vi hade väl inte tänkt gå över 5k, även om det inte är satt i sten.

så någon som vill dela med sig av visdom?

Permalänk
Moderator
Moderator

Det finns billigare brädor om man vill plocka löst istället, men till det nedsatta priset så visst, ser ok ut om ni vill satsa på ett paket.

Lite dumt att bilderna på toppen inte representerar paketet dock, och det angivna ordinarie priset är helt åt skogen för dyrt för innehållet.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det finns billigare brädor om man vill plocka löst istället, men till det nedsatta priset så visst, ser ok ut om ni vill satsa på ett paket.

Lite dumt att bilderna på toppen inte representerar paketet dock, och det angivna ordinarie priset är helt åt skogen.

jo, Org pris är verkligen lång in i djupa skogen gömt under en sten, men tittade runt på prisjakt och hittade inte samma prylar för nå billigare när frakt räknats in.

Finns det nå ännu bättre för billigare eller samma peng/däromkring? så tipsa gärna

Permalänk
Medlem
Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Komponentkollen, hur i fn kunde jag glömma bort den,,,, tack för ska ni ha @Fenrisulvfan och @Alastor Moody , skall kolla runt där